Κυριακή 11 Μαΐου 2025

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

 

               

Η μελέτη μας είχε ως στόχο να εντοπίσει τους τομείς δεξιοτήτων που χρειάζονται ανάπτυξη για τη βελτίωση της ψυχικής υγείας και τη διαχείριση συγκρούσεων στους εφήβους. Εστιάσαμε στα «σήματα κινδύνου» (ALARM) των παιδιών που παλεύουν με το άγχος. Τα βασικά θέματα στο ερωτηματολόγιο αυτοαξιολόγησης για τους μαθητές ήταν: άγχος, στρες, επαγγελματική εξουθένωση (burnout), συναισθηματική νοημοσύνη και κοινωνικές δεξιότητες.

Το δείγμα των μαθητών περιλάμβανε 380 μαθητές από δημοτικά και γυμνάσια/λύκεια, με μέσο όρο ηλικίας τα 14 έτη. Οι μαθητές προέρχονταν από τέσσερις χώρες.

Σύμφωνα με τις στατιστικές αναλύσεις, δεν παρατηρήθηκαν σημαντικές διαφορές ηλικίας ούτε σημαντικές διαφορές μεταξύ των χωρών. Παρατηρήθηκε, ωστόσο, ότι οι μαθητές από την Πορτογαλία παρουσίασαν τα υψηλότερα επίπεδα εξουθένωσης (burnout), ενώ οι χαμηλότερες τιμές εντοπίστηκαν στους μαθητές από την Ελλάδα (βλ. διάγραμμα).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου